چندی پیش اینستاگرام اعلام کرد که دکمه نارنجیرنگ IGTV که قبلاً در در گوشه بالایی این اپلیکیشن یافت میشد را حذف میکند. این دکمه تعبیه شده در اپلیکیشن زیرمجموعه فیسبوک قرار بود ماجراجویی تازه اینستاگرام برای تبدیل شدن به یوتوب عصر حاضر را کلید بزند. اما دو سال بعد از معرفیاش، IGTV ظاهراً خودش را در میانه یک بحران هویت یافته است.
IGTV که برای نخستین بار به عنوان یک پلتفرم ویدیویی عمودی برای نسلی که بیشترین استفاده را از دیوایسهای موبایل دارد مطرح شد، با مشکلات زیادی در تکرار الگوی موفقیت دیگر ابتکارات اینستاگرام روبهرو بوده است.
یکی از سخنگویان اینستاگرام اخیراً راجع به حذف دکمه IGTV گفت: «متوجه شدهایم که اکثر مردم محتویات IGTV را از طریق پیشنمایشهای فید، کانال IGTV در اکسپلور، پروفایل تولیدکنندگان محتوا و اپلیکیشن مستقل IGTV مییابند. افراد بسیار کمی روی آیکن IGTV در گوشه بالا سمت راست هوم اسکرین اپلیکیشن اینستاگرام کلیک میکنند.»
در واقعیت اما نگرانی راجع به IGTV بسیار بیشتر از آن چیزیست که اینستاگرام حاضر به اعتراف باشد. تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحلیلی Sensor Tower نشان میدهد به زحمت ۱ درصد از کاربران میلیاردی اینستاگرام، اپلیکیشن مستقل IGTV را نصب کردهاند.
ادامه مطلب
درباره این سایت